undefined

Do SETA Interventions Change Security Behavior? : A Literature Review

Publiceringsår

2023

Upphovspersoner

Nwachukwu Uchechukwu Justin, Vidgren Jiri, Niemimaa Marko Ilmari, Järveläinen Jonna

Abstrakt

Information security education, training, and awareness (SETA) are approaches to changing end-users’ security behavior. Research into SETA has conducted interventions to study the effects of SETA on security behavior. However, we lack aggregated knowledge on ‘how do SETA interventions influence security behavior?’. This study reviews 21 empirical SETA intervention studies published across the top IS journals. The theoretical findings show that the research has extended Protection Motivation Theory by (1) enhancements to fear appeals; (2) drawing attention to relevance; (3) incorporating temporality; (4) and shifting from intentions to behavior. In terms of behavior, the SETA interventions have targeted (1) information security policy compliance behavior; and (2) information protection behavior. We argue that while these studies have provided insights into security intentions and behavior, knowledge on designing effective SETA training has remained primarily anecdotal. We contribute (1) by pointing out gaps in the knowledge; and (2) by proposing tentative design recommendations.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Åbo universitet

Järveläinen Jonna

Nwachukwu Uchechukwu

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Konferens

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A4 Artikel i en konferenspublikation

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Data- och informationsvetenskap; Företagsekonomi

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja