Preschool Mathematics and Literacy Skills and Educational Attainment in Adolescents Born Preterm and Full Term
Publiceringsår
2024
Upphovspersoner
Baumann, Nicole; Voit, Falk; Wolke, Dieter; Trower, Hayley; Bilgin, Ayten; Kajantie, Eero; Räikkönen, Katri; Heinonen, Kati; Schnitzlein, Daniel D.; Lemola, Sakari;
Organisationer och upphovspersoner
Uleåborgs universitet
Kajantie Eero
Institutet för hälsa och välfärd
Kajantie Eero
Helsingforsregionens universitetscentralsjukhus specialupptagningsområde
Kajantie Eero
Heinonen Kati
Räikkönen Katri
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Moderpublikationens namn
Volym
264
Artikelnummer
113731
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Delvis öppen publikationskanal
Licens för förläggarens version
CC BY
Parallellsparad
Ja
Parallellagringens licens
CC BY
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Psykologi; Pedagogik; Kvinno- och barnsjukdomar
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenta staterna (USA)
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1016/j.jpeds.2023.113731
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja