undefined

Both Individual and Group-Based Neuropsychological Interventions of Dyslexia Improve Processing Speed in Young Adults: A Randomized Controlled Study

Publiceringsår

2020

Upphovspersoner

Nukari, Johanna M; Poutiainen, Erja T.; Arkkila, Eva P.; Haapanen, Marja-Leena; Lipsanen, Jari O.; Laasonen, Marja R.

Organisationer och upphovspersoner

Åbo universitet

Laasonen Marja

Helsingfors universitet

Poutiainen Erja T.

Arkkila Eva P.

Lipsanen Jari O.

Nukari Johanna M

Laasonen Marja R.

Haapanen Marja-Leena

Helsingforsregionens universitetscentralsjukhus specialupptagningsområde

Poutiainen Erja T.

Arkkila Eva P.

Lipsanen Jari O.

Nukari Johanna M

Laasonen Marja R.

Haapanen Marja-Leena

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Journal of Learning Disabilities

Volym

53

Nummer

3

Artikelnummer

0022219419895261

Sidor

213-227

Publikationsforum

60845

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Övriga humanistiska vetenskaper; Neurovetenskaper

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1177/0022219419895261

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja