Language Education for Migrants
Publiceringsår
2025
Upphovspersoner
Ennser-Kananen, Johanna; Rantanen, Venla; Mohamed, Naashia
Abstrakt
This chapter offers a concise overview of the vast area of language education for migrants. It starts with a critical revisiting of some key terms (e.g., forced migrant, home language), which is followed by a synthesis of research and developments in the field from a lifespan perspective, including childhood as well as adulthood. It then clarifies the importance of an intersectional pedagogical and curricular approach that accounts for the diversity of migrant language learner backgrounds and identities (including, for instance, learners with interrupted formal education) and ends with implications for moving toward more equitable language education and societies.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A3 Del av bok eller annat samlingsverkPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Förläggare
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik; Språkvetenskaper
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Nederländerna
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1016/B978-0-323-95504-1.00410-5
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja