undefined

Language Education for Migrants

Publiceringsår

2025

Upphovspersoner

Ennser-Kananen, Johanna; Rantanen, Venla; Mohamed, Naashia

Abstrakt

This chapter offers a concise overview of the vast area of language education for migrants. It starts with a critical revisiting of some key terms (e.g., forced migrant, home language), which is followed by a synthesis of research and developments in the field from a lifespan perspective, including childhood as well as adulthood. It then clarifies the importance of an intersectional pedagogical and curricular approach that accounts for the diversity of migrant language learner backgrounds and identities (including, for instance, learners with interrupted formal education) and ends with implications for moving toward more equitable language education and societies.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Ennser-Kananen Johanna Orcid -palvelun logo

Rantanen Venla Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Förläggare

Elsevier

Publikationsforum

5318

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik; Språkvetenskaper

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Nederländerna

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/B978-0-323-95504-1.00410-5

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja