Social Media's Role in Customer Experience Creation : User-generated Content Quality vs. Firm-generated Content Quality
Publiceringsår
2025
Upphovspersoner
Tyrväinen, Olli; Karjaluoto, Heikki; Karjala, Pinja
Abstrakt
This chapter aims to evaluate the effects of user-generated social media content quality and firm-generated social media content quality, and social media attachment to the retail customer experience and its loyalty outcomes. Using two surveys (N = 2,156 and N = 2,565), an experiment (N = 659), and in-depth consumer interviews (N = 17), we show how a retailer’s participation in consumers’ social media discussions affects consumer responses and loyalty outcomes. The results indicate that user-generated content quality has a positive effect on customers’ cognitive response. Firm-generated content decreases the harmful effect of negative user-generated content on loyalty intentions. In addition, social media attachment strengthens the impact of emotional responses on loyalty intentions (e.g., purchase intention and word of mouth). Moreover, the results indicate that consumers’ content preferences are linked with the type of product. Rational decision-making requires informative support, whereas emotional content is linked with impulse-purchasing behavior. Thus, this study provides implications for more effective social media marketing.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A3 Del av bok eller annat samlingsverkPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Moderpublikationens redaktörer
Bandyopadhyay, Subir; Rishi, Bikramjit
Förläggare
Sidor
237-258
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Företagsekonomi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.4324/9781003412656-14
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja