undefined

Social Media's Role in Customer Experience Creation : User-generated Content Quality vs. Firm-generated Content Quality

Publiceringsår

2025

Upphovspersoner

Tyrväinen, Olli; Karjaluoto, Heikki; Karjala, Pinja

Abstrakt

This chapter aims to evaluate the effects of user-generated social media content quality and firm-generated social media content quality, and social media attachment to the retail customer experience and its loyalty outcomes. Using two surveys (N = 2,156 and N = 2,565), an experiment (N = 659), and in-depth consumer interviews (N = 17), we show how a retailer’s participation in consumers’ social media discussions affects consumer responses and loyalty outcomes. The results indicate that user-generated content quality has a positive effect on customers’ cognitive response. Firm-generated content decreases the harmful effect of negative user-generated content on loyalty intentions. In addition, social media attachment strengthens the impact of emotional responses on loyalty intentions (e.g., purchase intention and word of mouth). Moreover, the results indicate that consumers’ content preferences are linked with the type of product. Rational decision-making requires informative support, whereas emotional content is linked with impulse-purchasing behavior. Thus, this study provides implications for more effective social media marketing.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Karjaluoto Heikki Orcid -palvelun logo

Tyrväinen Olli

Karjala Pinja

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens redaktörer

Bandyopadhyay, Subir; Rishi, Bikramjit

Sidor

237-258

Publikationsforum

5876

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Företagsekonomi

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.4324/9781003412656-14

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja