undefined

Improving learning experience through process re-engineering : Khan Academy localization into Azerbaijani

Publiceringsår

2025

Upphovspersoner

Karimov, Ayaz; Nolte, Alexander; Chounta, Irene-Angelica; Saarela, Mirka; Kärkkäinen, Tommi

Abstrakt

The localization of online educational platforms brings many benefits to the students and teachers such as access to different types of textual and video content. Nonetheless, it demands time and capital resources to localize any content. The aim of this research was to re-engineer the entire localization process of Khan Academy content into the Azerbaijani language and evaluate its impact on users’ learning experience. For this purpose, we implemented process re-engineering’s cycle of successive steps. Additionally, we carried out a survey to investigate the new localization process’s effect on users’ learning experience. Our study found that making the localization process more efficient decreased the time and resources needed. Additionally, this improved process positively affected how users experienced learning on the platform.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Karimov Ayaz Orcid -palvelun logo

Saarela Mirka Orcid -palvelun logo

Kärkkäinen Tommi Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Förläggare

Frontiers Media

Volym

9

Artikelnummer

1419362

Publikationsforum

85522

Publikationsforumsnivå

0

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Data- och informationsvetenskap

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Schweiz

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.3389/feduc.2024.1419362

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja