Improving learning experience through process re-engineering : Khan Academy localization into Azerbaijani
Publiceringsår
2025
Upphovspersoner
Karimov, Ayaz; Nolte, Alexander; Chounta, Irene-Angelica; Saarela, Mirka; Kärkkäinen, Tommi
Abstrakt
The localization of online educational platforms brings many benefits to the students and teachers such as access to different types of textual and video content. Nonetheless, it demands time and capital resources to localize any content. The aim of this research was to re-engineer the entire localization process of Khan Academy content into the Azerbaijani language and evaluate its impact on users’ learning experience. For this purpose, we implemented process re-engineering’s cycle of successive steps. Additionally, we carried out a survey to investigate the new localization process’s effect on users’ learning experience. Our study found that making the localization process more efficient decreased the time and resources needed. Additionally, this improved process positively affected how users experienced learning on the platform.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Förläggare
Volym
9
Artikelnummer
1419362
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
0
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Data- och informationsvetenskap
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Schweiz
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.3389/feduc.2024.1419362
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja