‘We are still British or American colony, we are still a colony, we are not free’ : language ideologies, policies in education in Pakistan
Publiceringsår
2025
Upphovspersoner
Ali, Rukhsana
Abstrakt
This study examines how Pakistan’s language-in-education policies, rooted in colonial legacies and shaped by neoliberal globalization, perpetuate linguistic hierarchies and social inequalities. Using Tollefson’s historical-structural lens, it explores the language ideologies of two NGOs, the Society of Pakistan English Language Teachers (SPELT) and the Linguistic Association of Pakistan (LAP) suggest that how these organizations balance advocating for inclusivity with inadvertently reinforcing English dominance. The findings of the study indicate how policies that elevate English as a symbol of modernity and progress marginalize local languages, perpetuating colonial power dynamics and social stratification. The study highlights the need for critically re-evaluating language policies to address their role in maintaining socio-political hierarchies and to foster more equitable and context-sensitive educational frameworks.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Jyväskylä universitet
Ali Rukhsana
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal/Serie
Förläggare
Volym
Early online
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Delvis öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Språkvetenskaper
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1080/14664208.2024.2447972
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja