undefined

‘We are still British or American colony, we are still a colony, we are not free’ : language ideologies, policies in education in Pakistan

Publiceringsår

2025

Upphovspersoner

Ali, Rukhsana

Abstrakt

This study examines how Pakistan’s language-in-education policies, rooted in colonial legacies and shaped by neoliberal globalization, perpetuate linguistic hierarchies and social inequalities. Using Tollefson’s historical-structural lens, it explores the language ideologies of two NGOs, the Society of Pakistan English Language Teachers (SPELT) and the Linguistic Association of Pakistan (LAP) suggest that how these organizations balance advocating for inclusivity with inadvertently reinforcing English dominance. The findings of the study indicate how policies that elevate English as a symbol of modernity and progress marginalize local languages, perpetuating colonial power dynamics and social stratification. The study highlights the need for critically re-evaluating language policies to address their role in maintaining socio-political hierarchies and to foster more equitable and context-sensitive educational frameworks.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

Early online

Publikationsforum

54369

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Språkvetenskaper

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1080/14664208.2024.2447972

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja