undefined

Collective sustainability competences of universities as a nested institutional space

Publiceringsår

2024

Upphovspersoner

Nokkala, Terhi; Lehtonen, Markku; Lehtonen, Anna; Trenc, Josep Espluga; Mykrä, Niina; Heikkinen, Hannu; Lopez, Ana Prades

Abstrakt

Sustainability action at universities is complex and requires engaging multiple competences that reside on different levels outside and inside the organisation. In addition to individual competences, social communities also possess collective resources and characteristics that do not translate into a sum of individual abilities. Based on a qualitative small-n comparative study of four universities in Spain, Portugal, Finland and Romania, this paper explores the concept of collective sustainability competences as enablers and constraints of sustainability action at universities. Drawing from institutional theory and nestedness in organisations, the article poses the following research question: How can the collective sustainability competences of universities be conceptualised? The article develops a conceptual understanding of regulative, normative and cultural-cognitive elements of collective sustainability competences as a nested institutional space. In so doing, the article contributes to the discussion on the capacity of universities to act as key organisations in sustainability transitions.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Lehtonen Anna Orcid -palvelun logo

Heikkinen Hannu Orcid -palvelun logo

Mykrä Niina Orcid -palvelun logo

Nokkala Terhi Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Förläggare

Wiley

Volym

78

Nummer

4

Artikelnummer

e12552

Publikationsforum

57043

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1111/hequ.12552

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja