undefined

Online Game-Based Parental Groups : The Experiences of First-Time Expectant Parents

Publiceringsår

2024

Upphovspersoner

Kokkinen, Katja; Malinen, Kaisa; Sevon, Eija; Hämäläinen, Raija; Rönkä, Anna

Abstrakt

Although evidence exists on the use of gamification and serious games in many fields, game-based methods are a relatively new phenomenon in the family services sector. This study focused on the implementation of game-based online parental groups organized for first-time expectant parents and participants’ experiences of playing together. In total, 26 Finnish first-time expectant parents participated in the study. Data were analyzed using thematic analysis. Three main themes describing the expectant parents’ experiences were related to the game as a stimulator of discussion, the experience of gaming, and special features of online group discussion. It is concluded that playing online learning games with others can lower the threshold to participate and offer new possibilities for interactive parental education.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Hämäläinen Raija Orcid -palvelun logo

Kokkinen Katja

Sevon Eija Orcid -palvelun logo

Rönkä Anna Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Förläggare

Springer Nature

Volym

33

Nummer

3

Publikationsforum

88596

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Pedagogik; Sociologi

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1891/JPE-2023-0017

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja