undefined

Transformative Way of Becoming a Teacher : A Phenomenological-Hermeneutic Analysis of Class Teacher Education in Finland

Publiceringsår

2024

Upphovspersoner

Matikainen, Minni

Abstrakt

Transformative learning in teacher education qualitatively changes future teachers’meaning systems of learning, teaching, and education. In this study, I exploredtransformative learning in Finnish class teacher education. Data were collected byobserving student teachers over two academic years. Data also contains writings thatstudent teachers produced during that period. A phenomenological analysis focused onthe general characteristics ofthe transformative way of becoming a teacherand identified aprocess consisting of four phases: starting point, crack, ambivalence, and transfor-mation. A hermeneutic analysis was used to interpret how the process occurred inpractice. The results suggest a long and ambivalent process, which challenges edu-cational policy discourses that emphasize efficiency and speed.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Matikainen Minni Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

22

Nummer

4

Sidor

379-396

Publikationsforum

62044

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1177/15413446241255912

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja