Transformative Way of Becoming a Teacher : A Phenomenological-Hermeneutic Analysis of Class Teacher Education in Finland
Publiceringsår
2024
Upphovspersoner
Matikainen, Minni
Abstrakt
Transformative learning in teacher education qualitatively changes future teachers’meaning systems of learning, teaching, and education. In this study, I exploredtransformative learning in Finnish class teacher education. Data were collected byobserving student teachers over two academic years. Data also contains writings thatstudent teachers produced during that period. A phenomenological analysis focused onthe general characteristics ofthe transformative way of becoming a teacherand identified aprocess consisting of four phases: starting point, crack, ambivalence, and transfor-mation. A hermeneutic analysis was used to interpret how the process occurred inpractice. The results suggest a long and ambivalent process, which challenges edu-cational policy discourses that emphasize efficiency and speed.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Förläggare
Volym
22
Nummer
4
Sidor
379-396
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Delvis öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenta staterna (USA)
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1177/15413446241255912
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja