Adapting Teaching and Learning in Higher Education Using Explainable Student Agency Analytics
Publiceringsår
2024
Upphovspersoner
Heilala, Ville; Jääskelä, Päivikki; Saarela, Mirka; Kärkkäinen, Tommi
Abstrakt
This chapter deals with the learning analytics technique called student agency analytics and explores its foundational technologies and their potential implications for adaptive teaching and learning. Student agency is vital to consider as it can empower students to take control of their learning, fostering autonomy, meaningful experiences, and improved educational outcomes. Beginning with an overview of the technique, its underlying educational foundations, and analytical approaches, the chapter demonstrates the synergy between computational psychometrics, learning analytics, and educational sciences. Considering adaptive artificial intelligence in the context of adaptive learning and teaching, the chapter underscores the potential of these approaches in education. The chapter serves as a brief guide for educators, researchers, and stakeholders interested in the convergence of AI and education.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A3 Del av bok eller annat samlingsverkPublikationskanalens uppgifter
Journal/Serie
Moderpublikationens namn
Principles and Applications of Adaptive Artificial Intelligence
Förläggare
Sidor
20-51
ISSN
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Data- och informationsvetenskap; Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenta staterna (USA)
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.4018/979-8-3693-0230-9.ch002
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja