undefined

Muuttuva ja moninainen kielenoppiminen

Publiceringsår

2023

Upphovspersoner

Pitkänen-Huhta, Anne; Mård-Miettinen, Karita; Nikula, Tarja

Abstrakt

This article, a lead-in to the special issue, starts by discussing the key characteristics of language education in Finland, with a special focus on how the official bilingualism and development of multilingualism feature in the structures of language education. Secondly, the article presents some recent turns in research on language use and learning, which have influenced current ways of understanding language learning. Research has shown that language learning is a complex and multifaceted phenomenon, which needs to be approached from various disciplinary angles. Thirdly, the article discusses ways of portraying the complexity and layeredness of language and language learning and identifies five key themes characterising the way language learning is approached in the articles of this special issue. Finally, the 17 articles in the special issue are presented.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Pitkänen-Huhta Anne Orcid -palvelun logo

Mård-Miettinen Karita Orcid -palvelun logo

Nikula-Jäntti Tarja Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Kielikoulutus mukana muutoksessa

Moderpublikationens redaktörer

Pitkänen-Huhta, Anne; Mård-Miettinen, Karita; Nikula, Tarja

Sidor

6-28

Publikationsforum

90743

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik; Språkvetenskaper

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Finland

Förlagets internationalitet

Inhemsk

Språk

finska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.30660/afinla.126906

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja