undefined

The Human–Environment Dynamic : An Ecological Dynamics Approach to Understanding Human–Environment Interactions in the Context of Adventure Psychology

Publiceringsår

2023

Upphovspersoner

Immonen, Tuomas; Brymer, Eric; Jaakkola, Timo; Davids, Keith

Abstrakt

Traditional approaches to understanding Adventure Psychology have focused on the person undertaking the adventure: often with a focus on danger or risk. An Ecological Dynamics approach with its focus on the individual–environment relationship suggests a very different understanding of Adventure Psychology and the role of Adventure Psychology in everyday life. This chapter examines more closely what an Ecological Dynamics perspective can bring to the adventure conversation and how this perspective impacts our understanding of adventure. Adventure is fundamental to human life and Adventure Psychology helps us better understand the human condition. From an Ecological Dynamics perspective, adventure is best described as an experience stemming from the human–environment–activity relationship.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Jaakkola Timo Orcid -palvelun logo

Immonen Tuomas

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens redaktörer

Reid, Paula; Brymer, Eric

Förläggare

Routledge

Sidor

104-119

Publikationsforum

5876

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Gymnastik- och idrottsvetenskap; Psykologi

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.4324/9781003173601-9

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja