Managing collapsed boundaries in global work
Publiceringsår
2023
Upphovspersoner
Sivunen, Anu; Gibbs, Jennifer L; Leppäkumpu, Jonna
Abstrakt
Global workers have long contended with the challenges of working across geographical, temporal, and cultural boundaries enabled by communication technologies. However, the global work research has rarely intersected with the literature on work–home boundary management—which has been brought to the forefront due to the forced move to remote work during the Covid-19 pandemic. Drawing on a qualitative field study of 55 in-depth interviews with global workers from a large organization headquartered in the Nordics, we found that global workers drew on sociomaterial affordances to manage both global work and work–home boundaries through strategies of boundary support and boundary collapse. Although the shift to remote work created challenges due to boundary collapse, it presented new spatiotemporal affordances that led to unexpected benefits for both global work and work–life boundary management. The findings have implications for global work, remote work, and the future of work more broadly.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Förläggare
Volym
28
Nummer
4
Artikelnummer
zmad019
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
3
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Medie- och kommunikationsvetenskap
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1093/jcmc/zmad019
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja