At the Intersection of Instrumentalism, Understanding, and Critique : Reflections on Development Research on Citizenship in Uganda
Publiceringsår
2022
Upphovspersoner
Alava, Henni; Kontinen, Tiina
Abstrakt
This special issue showcases four analyses of lived citizenship in Uganda – a country previously known as a donor darling but, recently, better known for its steady slide towards authoritarian rule (Ssentongo 2021, Tapscott 2021, Wilkins et. al. 2021, Wiegratz et. al. 2018). Individually, the articles draw on and contribute to diverse strands of debate within the field of citizenship studies. As a collection, however, they serve to illustrate a space characterized by three different knowledge interests in development-related research on African societies. A central contention is that the very notion of ‘development-related research’ requires definition; as a field, it is constituted and its boundaries are defined by different actors’ considerations of what is relevant for either the policy, practice, critique, or the very definition of ‘development’. When conducted on societies in Africa, it intersects with African studies and anthropological contributions.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Inte kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
B1 Inlägg i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Förläggare
Volym
31
Nummer
4
Sidor
298-308
ISSN
Publikationsforum
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Övriga samhällsvetenskaper; Social- och samhällspolitik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Sverige
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.53228/njas.v31i4.960
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja