undefined

Virtual Reality for Collaborative Learning in Teacher Education

Publiceringsår

2022

Upphovspersoner

Nousiainen, Tuula; Juntunen, Merja; Häkkinen, Päivi; Näykki, Piia

Abstrakt

This poster discusses the potential of virtual reality (VR) for collaborative learning. VR can provide engaging, social and creative digital environments for collaborative knowledge construction but its pedagogically meaningful uses and affordances are only just developing. We present the design of a case study where pre-service teachers become acquainted with the pedagogical potential of VR through collaborative exploration and subsequently collaboratively design and reflect on authentic school projects using VR.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Juntunen Merja Orcid -palvelun logo

Näykki Piia Orcid -palvelun logo

Häkkinen Päivi Orcid -palvelun logo

Nousiainen Tuula Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Abstrakt

Moderpublikationens typ

Konferens

Målgrupp

Vetenskaplig

Publikationskanalens uppgifter

Journal

Computer-supported collaborative learning

Moderpublikationens redaktörer

Weinberger, Armin; Chen, Wenli; Hernández-Leo, Davinia; Chen, Bodong

Konferens

International Conference on Computer Supported Collaborative Learning

Förläggare

International society of the learning sciences

Sidor

589-590

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Data- och informationsvetenskap; Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Nej