Virtual Reality for Collaborative Learning in Teacher Education
Publiceringsår
2022
Upphovspersoner
Nousiainen, Tuula; Juntunen, Merja; Häkkinen, Päivi; Näykki, Piia
Abstrakt
This poster discusses the potential of virtual reality (VR) for collaborative learning. VR can provide engaging, social and creative digital environments for collaborative knowledge construction but its pedagogically meaningful uses and affordances are only just developing. We present the design of a case study where pre-service teachers become acquainted with the pedagogical potential of VR through collaborative exploration and subsequently collaboratively design and reflect on authentic school projects using VR.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Abstrakt
Moderpublikationens typ
Konferens
Målgrupp
Vetenskaplig
Publikationskanalens uppgifter
Journal
Computer-supported collaborative learning
Moderpublikationens namn
Moderpublikationens redaktörer
Weinberger, Armin; Chen, Wenli; Hernández-Leo, Davinia; Chen, Bodong
Konferens
International Conference on Computer Supported Collaborative Learning
Förläggare
International society of the learning sciences
Sidor
589-590
ISSN
ISBN
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Data- och informationsvetenskap; Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenta staterna (USA)
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Nej