How consumers’ perceptions differ towards the design features of mobile live streaming shopping platform : A mixed-method investigation of respondents from Taobao Live
Publiceringsår
2022
Upphovspersoner
Xiao, Quan; Wan, Shanshan; Zhang, Xing; Siponen, Mikko; Qu, Lu; Li, Xia
Abstrakt
Mobile Live Streaming Shopping (MLSS) has become the most rapidly growing e-commerce business. However, there is a dearth of theoretical concern on the MLSS platform designing issue - the key factor affecting business success. Based on the axiomatic design theory, a systematic view of design features of MLSS platform is given, and a three-layer model including thirteen design features is built. The perceived differences of consumers across design features and individual characteristics, as well as the prioritization strategies of MLSS platform are derived with a mixed-method schema. The study provides fine-grained insights for enhancing the differentiated consumer experience by optimizing and improving the design of MLSS platforms.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Jyväskylä universitet
Siponen Mikko
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Förläggare
Volym
69
Artikelnummer
103098
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Data- och informationsvetenskap; Företagsekonomi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1016/j.jretconser.2022.103098
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja