undefined

How consumers’ perceptions differ towards the design features of mobile live streaming shopping platform : A mixed-method investigation of respondents from Taobao Live

Publiceringsår

2022

Upphovspersoner

Xiao, Quan; Wan, Shanshan; Zhang, Xing; Siponen, Mikko; Qu, Lu; Li, Xia

Abstrakt

Mobile Live Streaming Shopping (MLSS) has become the most rapidly growing e-commerce business. However, there is a dearth of theoretical concern on the MLSS platform designing issue - the key factor affecting business success. Based on the axiomatic design theory, a systematic view of design features of MLSS platform is given, and a three-layer model including thirteen design features is built. The perceived differences of consumers across design features and individual characteristics, as well as the prioritization strategies of MLSS platform are derived with a mixed-method schema. The study provides fine-grained insights for enhancing the differentiated consumer experience by optimizing and improving the design of MLSS platforms.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Förläggare

Elsevier

Volym

69

Artikelnummer

103098

Publikationsforum

61569

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Data- och informationsvetenskap; Företagsekonomi

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/j.jretconser.2022.103098

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja