Ethnographic approach to participation in EU policy : developing polyspatial agency
Publiceringsår
2022
Upphovspersoner
Mäkinen, Katja
Abstrakt
This article uses an ethnographic approach to study citizens’ participation in the context of participatory practices organized in the framework of cultural policy of the European Union. It focuses on one EU policy action, European Heritage Label (EHL) and one cultural heritage site that has received this label. The research data was collected through participant observation and interviews with young people who participated in the activities organized on and by the site. This article asks: what meanings the participants give to participation. By analysing the participants’ experiences of the site and their conceptions of participation, I develop the notion of ‘polyspatial agency’. The ethnography of participation introduced in the article enables recognizing diverse conceptions of participation and agencies as well as the possibilities and problems related to participation in the micro-level realities of the sites, thus deepening and diversifying the understanding of participation, EU policies and participatory governance.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Förläggare
Volym
4
Nummer
1
Artikelnummer
2134809
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Publiceringsavgift för öppen tillgång €
433
Betalningsår för den öppen tillgång publiceringsavgiften
2022
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Övriga humanistiska vetenskaper
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1080/2474736x.2022.2134809
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja