undefined

Students' dialogic and justifying moves during dialogic argumentation in mathematics and physics

Publiceringsår

2022

Upphovspersoner

Hähkiöniemi, Markus; Hiltunen, Jenna; Jokiranta, Kaisa; Kilpelä, Jonathan; Lehesvuori, Sami; Nieminen, Pasi

Abstrakt

In this study, we focus on dialogic argumentation among students in a whole class setting in mathematics and physics in lower secondary school. By drawing on previous studies on the structure of argumentation and dialogic interactions, we suggest that transparency of student reasoning and students' engagement with each other's ideas are two key aspects in dialogic argumentation. We examine what levels might exist in these key aspects and how they can exist simultaneously. We collected data by video recording mathematics and physics lessons in lower secondary school, and created a coding scheme for students' dialogic and justifying moves. By using the coding scheme, we recognized different kinds of argumentation with respect to how dialogic student–student interaction is and how transparently student reasoning is expressed. Furthermore, we found different ways how students can provide justifications as a dialogic reaction to others' ideas.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Hiltunen Jenna Orcid -palvelun logo

Kilpelä Jonathan

Jokiranta Kaisa Orcid -palvelun logo

Hähkiöniemi Markus Orcid -palvelun logo

Nieminen Pasi Orcid -palvelun logo

Lehesvuori Sami Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Förläggare

Elsevier

Volym

33

Artikelnummer

100608

Publikationsforum

75405

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Nederländerna

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/j.lcsi.2022.100608

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja