undefined

Hope You’re Not Totally Commercial! : Toward a Better Understanding of Advertising Recognition's Impact on Influencer Marketing Effectiveness

Publiceringsår

2022

Upphovspersoner

Sundermann, Gerrit; Munnukka, Juha

Abstrakt

Social media influencers (SMIs) have become an effective channel for reaching targeted customers. The present study explores the influence process of advertising recognition on consumer responses in the SMI marketing context. The authors examined an Instagram post featuring the endorsement of a brand and created an experimental design with four conditions related to advertising recognition and the parasocial relationship. Findings from a partial least squares structural equation modeling procedure indicate that advertising recognition results in overall negative consumer responses to SMI brand endorsements. The results also indicate parallel mediating effects of source credibility and attitude toward endorsements as well as moderating effects of the parasocial relationship and consumer skepticism toward influencer marketing. The study sheds light on the influence process of SMI brand endorsements and the boundary conditions under which consumer responses to advertising recognition are moderated.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

57

Nummer

2

Sidor

237-254

Publikationsforum

60730

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Företagsekonomi; Medie- och kommunikationsvetenskap

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1177/10949968221087256

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja