undefined

Luovuus ja innovatiivisuus opetuksessa ja oppimisessa

Publiceringsår

2022

Upphovspersoner

Kankaanranta, Marja; Mäkelä, Tiina; Fenyvesi, Kristóf

Abstrakt

Useat tulevaisuuden taitoja määrittelevät mallit sisällyttävät luovuuden ja innovatiivisuuden yhdeksi tärkeäksi taidoksi (ks. luku 1). Erityisesti luovuuden samoin kuin innovatiivisuuden tärkeyttä korostetaan myös Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden (POPS) yleisessä osuudessa, osana laaja-alaista osaamista sekä oppiainekohtaisten kuvausten yhteydessä. Tässä luvussa tarkastellaan, kuinka luovuus ja innovatiivisuus jäsennetään sekä tutkimuskirjallisuudessa että POPSissa tärkeinä laaja-alaisina taitoina. Luvussa esitelty teoreettinen ja tutkimuksellinen tieto tarjoaa myös välineitä luovuuden ja innovatiivisuuden tukemiseen ja arviointiin käytännön opetustyössä. Lukijaa kannustetaan pohtimaan, kuinka luovalla ja innovatiivisella opetuksella, oppimisella ja arvioinnilla voidaan edistää oppijoiden luovuutta ja innovatiivisuutta.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Fenyvesi Kristof Orcid -palvelun logo

Kankaanranta Marja

Mäkelä Tiina-Maria Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens redaktörer

Hienonen, Ninja; Nilivaara, Päivi; Saarnio, Milja; Vainikainen, Mari-Pauliina

Förläggare

Gaudeamus

Sidor

68-80

Publikationsforum

5387

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Finland

Förlagets internationalitet

Inhemsk

Språk

finska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja