Bachelor’s thesis writing as an emotional process
Publiceringsår
2022
Upphovspersoner
Rantala-Lehtola, Kati; Ruohotie-Lyhty, Maria
Abstrakt
This study explores the bachelor’s thesis writing process from the perspective of emotions by using a holistic, narrative approach to individual development. Emotions are analysed in interconnection with implicit conceptions about academic writing and about oneself as a writer. The process of academic writing is described as a movement where balancing positive and negative emotions is one part of academic multiliteracy. The data of the study include visual, textual, and interview data from different phases of the bachelor’s thesis process. In the analysis, four types of narratives of thesis writing are created: growth, survival, project, and conflict narratives. The study offers a holistic perspective to academic writing and provides writing instructors and students with ways to identify emotions and implicit beliefs related to writing processes.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Förläggare
Volym
14
Nummer
1
Sidor
49-72
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik; Språkvetenskaper
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1558/wap.21145
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja