undefined

Mobile Commerce, Crowd Commerce, and Stage Models : Reviewing and Expanding on TP Liang’s Research

Publiceringsår

2021

Upphovspersoner

Chen, Sihua; Siponen, Mikko; Soliman, Wael; Xin, Cao; Siau, Keng

Abstrakt

In this paper, we review a few key themes of Ting-Peng (TP) Liang’s research. We first discuss some of his major contributions to information systems (IS) in the areas of electronic commerce, mobile commerce, and crowd commerce. Future research directions for these three themes are also discussed in the paper. TP Liang is also an early proponent of stage models although this stream of research has yet to receive the importance it deserves in the IS community. Previous seminal theoretical accounts in IS have generally separated variance and process models, the latter is useful in modeling changes in the explanatory or predictive variables. In other sciences such as various branches of psychology, change or development is commonly modeled by stages (i.e., stage models). We proffer TP Liang as an important early proponent of stage models.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Siponen Mikko

Soliman Wael Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En översiktsartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A2 Översiktsartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

22

Nummer

4

Sidor

322-335

Publikationsforum

60239

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Data- och informationsvetenskap; Företagsekonomi

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja