The Making of Early Career Higher Education Researchers : An Open-Ended Experiment in Community Building
Publiceringsår
2021
Upphovspersoner
Aarnikoivu, Melina; Brankovic, Jelena
Abstrakt
The article draws attention to the value of informal scholarly communities for early-career researchers in higher education studies. To this end, we provide a narrative reflection on the past, present, and future of the Early Career Higher Education Researchers (ECHER) network. ECHER was established in 2011 and has since grown into a widely known international network of early-career scholars in higher education studies. Given its independent, informal, loosely structured, and voluntary character, we conceptualise it as an open-ended experiment in community building. We discuss the advantages, disadvantages, and challenges which accompany the said experiment.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Förläggare
Nummer
1
Sidor
97-109
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
0
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Tyskland
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.36197/INT.1-2021.05
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja