From ‘intercultural-washing’ to meaningful intercultural education: Revisiting higher education practice
Publiceringsår
2021
Upphovspersoner
Sommier Mélodine, Lahti Malgorzata, Roiha Anssi
Organisationer och upphovspersoner
Åbo universitet
Roiha Anssi
Publikationstyp
Publikationsform
Redaktionsarbete
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Målgrupp
Vetenskaplig
Kollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
C2 Redigerad bok, samlingsverk, konferenspublikation eller specialnummer av en tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Förläggare
Sidor
1-203
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik
Publiceringsland
Sverige
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.47989/kpdc.vol3.2.2021
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja