undefined

Developing EU Heritage Diplomacy : Notions of Cultural Diplomacy, Cultural Heritage, and Intercultural Dialogue among EU Officials and European Heritage Practitioners

Publiceringsår

2021

Upphovspersoner

Lähdesmäki, Tuuli

Abstrakt

The European Commission has recently identified cultural heritage as a focus area for EU cultural diplomacy. The article explores EU cultural diplomacy that deals with cultural heritage and develops the concept of heritage diplomacy based on a critical discourse analysis of interviews with EU officials and heritage practitioners working at sites awarded with the European Heritage Label. What do these actors mean by cultural diplomacy and how do they understand the role and potential of cultural heritage for it and with what effects? The analysis indicates that heritage diplomacy means different things for EU officials and heritage practitioners. Their discourses on the uses of cultural heritage for diplomacy constructs certain understandings of cultural heritage and heritage diplomacy, and the power relations between these understandings.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Lähdesmäki Tuuli Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

51

Nummer

2

Sidor

48-71

Publikationsforum

55532

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Övriga humanistiska vetenskaper

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.16995/ee.3039

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja