Measuring Across Languages and in Multiple Languages
Publiceringsår
2021
Upphovspersoner
Alanen, Riikka; Huhta, Ari
Abstrakt
Language testing researchers and SLA researchers share an interest in finding the most reliable and valid ways to model language development, even though the goals and methods, as well as the conceptualization of the issues involved, are somewhat different across the two fields. This chapter discusses the use of language proficiency tests and scales for multiple languages and critically examines them in light of what is known about the use and development of languages in general from an SLA research perspective. It showcases currently existing language test systems that use a common scale and other assessment instruments for multiple languages, discussing some of the major challenges and issues in developing such cross-language testing systems and what those challenges and issues mean for SLA researchers who use the tests.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A3 Del av bok eller annat samlingsverkPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
The Routledge Handbook of Second Language Acquisition and Language Testing
Förläggare
Sidor
349-358
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
3
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik; Språkvetenskaper
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenta staterna (USA)
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.4324/9781351034784-37
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja