undefined

Measuring Across Languages and in Multiple Languages

Publiceringsår

2021

Upphovspersoner

Alanen, Riikka; Huhta, Ari

Abstrakt

Language testing researchers and SLA researchers share an interest in finding the most reliable and valid ways to model language development, even though the goals and methods, as well as the conceptualization of the issues involved, are somewhat different across the two fields. This chapter discusses the use of language proficiency tests and scales for multiple languages and critically examines them in light of what is known about the use and development of languages in general from an SLA research perspective. It showcases currently existing language test systems that use a common scale and other assessment instruments for multiple languages, discussing some of the major challenges and issues in developing such cross-language testing systems and what those challenges and issues mean for SLA researchers who use the tests.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Huhta Ari Orcid -palvelun logo

Alanen Riikka

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Förläggare

Routledge

Sidor

349-358

Publikationsforum

5876

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik; Språkvetenskaper

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.4324/9781351034784-37

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja