User Psychology of Emotional Interaction : Usability, User Experience and Technology Ethics
Publiceringsår
2020
Upphovspersoner
Saariluoma, Pertti
Abstrakt
Human emotions are decisive in defining what the values of events and phenomena are for a person. This is why emotions are crucial in all our attempts to understand human–technology interaction. Emotions play a key role in all types of design and user-related issues, even in regard to simply whether or not people like a design, and why. Moreover, emotions are additionally important in all attempts to understand ethical issues. Especially, designers should see the explanatory value of emotional states when they pursue to discover why some design solutions function and why others do not. Therefore, it is important to decipher emotions, what they are, and what triggers them, as well as how they can be conceptualized in design research.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Jyväskylä universitet
Saariluoma Pertti
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A3 Del av bok eller annat samlingsverkPublikationskanalens uppgifter
Journal/Serie
Moderpublikationens namn
Förläggare
Sidor
15-26
ISSN
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Data- och informationsvetenskap; Psykologi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Schweiz
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1007/978-3-030-53483-7_2
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja