Habits
Publiceringsår
2021
Upphovspersoner
Hagger, Martin S.; Rebar, Amanda L.
Abstrakt
Researchers and practitioners in health contexts are interested in breaking “bad” habits and promoting health‐promoting habits. Habits are impulse‐driven behavioral responses that occur beyond an individual's awareness. Dual‐process theories of health behavior conceptualize habit as part of an “impulsive” pathway to action in which behavior is a function of responses to cues and prompts learned and reinforced over time, contrasted with a “reflective” pathway in which behavior is enacted after deliberative evaluation of its merits and consequences. Strong relations between cues and action make “bad” habits difficult to break but also present an opportunity to promote sustained behavior change if healthy habits can be developed. Research suggests that breaking unhealthy habits requires high motivation and effective self‐regulatory skills so that individuals can override strong cue‐dependent responses. Testing the efficacy of intervention strategies to break “bad” habits and promote healthy habits is an important avenue for future research.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Jyväskylä universitet
Hagger Martin
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A3 Del av bok eller annat samlingsverkPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
The Wiley Encyclopedia of Health Psychology, Volume 2 : The Social Bases of Health Behavior
Moderpublikationens redaktörer
Sweeney, Kate; Robbins, Megan L.; Cohen, Lee M.
Förläggare
Sidor
177-182
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Hälsovetenskap; Folkhälsovetenskap, miljö och arbetshälsa; Psykologi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1002/9781119057840.ch64
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja