undefined

Habits

Publiceringsår

2021

Upphovspersoner

Hagger, Martin S.; Rebar, Amanda L.

Abstrakt

Researchers and practitioners in health contexts are interested in breaking “bad” habits and promoting health‐promoting habits. Habits are impulse‐driven behavioral responses that occur beyond an individual's awareness. Dual‐process theories of health behavior conceptualize habit as part of an “impulsive” pathway to action in which behavior is a function of responses to cues and prompts learned and reinforced over time, contrasted with a “reflective” pathway in which behavior is enacted after deliberative evaluation of its merits and consequences. Strong relations between cues and action make “bad” habits difficult to break but also present an opportunity to promote sustained behavior change if healthy habits can be developed. Research suggests that breaking unhealthy habits requires high motivation and effective self‐regulatory skills so that individuals can override strong cue‐dependent responses. Testing the efficacy of intervention strategies to break “bad” habits and promote healthy habits is an important avenue for future research.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens redaktörer

Sweeney, Kate; Robbins, Megan L.; Cohen, Lee M.

Sidor

177-182

Publikationsforum

5574

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Hälsovetenskap; Folkhälsovetenskap, miljö och arbetshälsa; Psykologi

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1002/9781119057840.ch64

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja