undefined

Integrative Strategies in Mixed Methods Research

Publiceringsår

2021

Upphovspersoner

Åkerblad, Leena; Seppänen-Järvelä, Riitta; Haapakoski, Kaisa

Abstrakt

Despite the critical role of integration as a methodological concept in mixed methods studies, researchers lack a theory for integrating. In this article, we introduce the concept of integrative strategy by analyzing three mixed methods rehabilitation-related studies. These studies represented an analytical strategy based on a multiperspective stakeholder approach, a theory-bound analytical strategy, and a theory-oriented synthesizing strategy. We define integrative strategy as a process in which the system of relations within the study is explicated and justified in accordance with the research purpose and phenomenon. This article contributes to mixed methods research by providing a novel concept of integrative strategy. The concept encompasses both study-specific practices of integration and their justifications, thereby bringing methodological discussions and practices closer together.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Haapakoski Kaisa Orcid -palvelun logo

Åkerblad Leena

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

15

Nummer

2

Sidor

152-170

Publikationsforum

61043

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Övriga samhällsvetenskaper

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1177/1558689820957125

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja