History in corporate social responsibility : Reviewing and setting an agenda
Publiceringsår
2021
Upphovspersoner
Stutz, Christian
Abstrakt
The integration of historical reasoning and corporate social responsibility (CSR) theorising has recently received remarkable cross-disciplinary attention by business historians and CSR scholars. But has there been a meaningful interdisciplinary conversation? Motivated by this question that presumes significant limitations in the current integration, I survey existing research for the purpose of sketching and shaping historical CSR studies, ie an umbrella that brings together diverse approaches to history and CSR theorising. Drawing from the recent efforts to establish historical methodologies in organisation studies, I first reconcile discrepant disciplinary and field-level traditions to create a meaningful intellectual space for both camps. Secondly, I provide a synthesis of the history of CSR from three different meta-theoretical perspectives in the context of three maturing knowledge clusters. To bridge past and future work, I finally set a research agenda arising from current research and drawing on different sets of assumptions about history and CSR.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En översiktsartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A2 Översiktsartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Förläggare
Volym
63
Nummer
2
Sidor
175-204
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Företagsekonomi; Historia och arkeologi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1080/00076791.2018.1543661
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja