Newcomers in the Workplace
Publiceringsår
2020
Upphovspersoner
Rajamäki, Sari; Mikkola, Leena
Abstrakt
When newcomers enter a workplace, the focus is usually only on orientation and onboarding tactics, which aim to socialize newcomers into the workplace. However, it is through workplace relationships that newcomers make sense of their work tasks and create an understanding of “our workplace.” This chapter describes the processes of interpersonal communication in the workplace during a newcomer’s entry phase. Newcomers may face uncertainty regarding professional performance, relationships, job tasks, or membership. This uncertainty is managed by information-seeking strategies. In social interaction with others, newcomers construct their belonging through membership negotiation and identification. Leaders and coworkers are significant parts of a newcomer’s entry, but mentoring relationships can play a supporting role. A newcomer’s entry is a reciprocal process in which the newcomer and other employees cocreate meanings in order to identify themselves in the context of the workplace and define their role in workplace interactions.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A3 Del av bok eller annat samlingsverkPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Förläggare
Sidor
69-82
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
3
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Företagsekonomi; Psykologi; Medie- och kommunikationsvetenskap; Övriga samhällsvetenskaper
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenta staterna (USA)
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.4324/9780429196881-6
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja