undefined

Democratic citizenship and Teacher Education in Finland

Publiceringsår

2020

Upphovspersoner

Rautiainen, Matti; Männistö, Perttu; Fornaciari, Aleksi

Abstrakt

Finland is considered to be among the most democratic countries in the world according to various international surveys. However, the level of student participation in Finnish schools is below average compared to other European Union countries even though national curricula for comprehensive education have been emphasising values of democracy since the1970s. In this chapter, we analyse how Finnish teacher education contributes to the development of education for democracy. We do this by analysing how education for democracy has been developed in teacher education in Finland, and what kind of ideals form the foundation for education for democracy in Finnish teacher education. The findings are analysed in relation to the Competences for Democratic Culture produced by the Council of Europe.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Fornaciari Aleksi Orcid -palvelun logo

Rautiainen Matti Orcid -palvelun logo

Männistö Perttu Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens redaktörer

Raiker, Andrea; Rautiainen, Matti; Saqipi, Blerim

Förläggare

Routledge

Sidor

62-73

Publikationsforum

5876

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik; Övriga samhällsvetenskaper

Nyckelord

[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.4324/9780429030550-5

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja