Democratic citizenship and Teacher Education in Finland
Publiceringsår
2020
Upphovspersoner
Rautiainen, Matti; Männistö, Perttu; Fornaciari, Aleksi
Abstrakt
Finland is considered to be among the most democratic countries in the world according to various international surveys. However, the level of student participation in Finnish schools is below average compared to other European Union countries even though national curricula for comprehensive education have been emphasising values of democracy since the1970s. In this chapter, we analyse how Finnish teacher education contributes to the development of education for democracy. We do this by analysing how education for democracy has been developed in teacher education in Finland, and what kind of ideals form the foundation for education for democracy in Finnish teacher education. The findings are analysed in relation to the Competences for Democratic Culture produced by the Council of Europe.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A3 Del av bok eller annat samlingsverkPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Teacher Education and the Development of Democratic Citizenship in Europe
Moderpublikationens redaktörer
Raiker, Andrea; Rautiainen, Matti; Saqipi, Blerim
Förläggare
Sidor
62-73
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
3
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik; Övriga samhällsvetenskaper
Nyckelord
[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.4324/9780429030550-5
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja