undefined

The spatiotemporal dimension of doctoral education : a way forward

Publiceringsår

2021

Upphovspersoner

Aarnikoivu, Melina

Abstrakt

For an individual doctoral student, doctoral education happens in multiple spaces across a considerable amount of time. However, the existing literature and conceptualisations of doctoral education do not adequately address the spatiotemporal dimension related to it. By using the concept of scales, this article examines how the social action of doing doctoral studies is affected by space and time. As a mode of inquiry, I use nexus analysis, which allows the analyst to spotlight issues that routinely go unnoticed by scholars, policy-makers but also doctoral students themselves. Based on the analysis, I argue that to theorise doctoral education further, its spatiotemporal dimension has to be examined more closely and considered more seriously than is currently being done by higher education scholars.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Aarnikoivu Melina Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Förläggare

Routledge

Volym

46

Nummer

11

Sidor

2431-2443

Publikationsforum

67819

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik; Övriga samhällsvetenskaper; Språkvetenskaper

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1080/03075079.2020.1723530

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja