Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood : Normalisation, Participation and Professionalism
Publiceringsår
2020
Upphovspersoner
Alasuutari, Maarit; Kelle, Helga; Knauf, Helen
Abstrakt
Internationally, documentation has gained importance in institutional contexts of early childhood during the last 20 years. This edited volume illuminates different practices and aspects of documentation in early childhood and provides theoretically informed analytical perspectives on documentation in childhood institutions. Whilst drawing on different national and early service contexts, the edited volume explores the ways in which documentation may be consequential in childhood and in the practices of early childhood professionals. The different chapters examine assessment and normativity in documentation, children’s participation in it, and the impact of documentation on professionalism. The edited volume is targeted to students, researchers and professionals in the field of education and social sciences.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Redaktionsarbete
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Målgrupp
Vetenskaplig
Kollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
C2 Redigerad bok, samlingsverk, konferenspublikation eller specialnummer av en tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Tyskland
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1007/978-3-658-28193-9
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja