undefined

Cross-Cultural Validation of Assessment Instruments Used in Career Counselling and Guidance in the Nordic countries : Etic and Emic Approaches

Publiceringsår

2020

Upphovspersoner

Einarsdóttir, Sif; Björnsdóttir, Mariá Dóra; Lerkkanen, Jukka

Abstrakt

The cross-cultural application and research on assessment instruments used in career counselling and guidance in the Nordic countries is discussed. Three examples where etic and emic approaches to establish the cross-cultural validity of American instruments in Finland and Iceland are described. These are the Career Thoughts Inventory, vocational interest inventories and a measure of career adaptability. These efforts show that contextual factors influence the responses to imported measures. Emic approaches are needed to fully test the applicability of assessment instruments as well as theoretical constructs developed in other cultures, but used in career counselling in the Nordic countries.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Lerkkanen Jukka Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens redaktörer

Hagaseth Haug, Erik; Hooley, Tristram; Kettunen, Jaana; Thomsen, Rie

Förläggare

Brill

Sidor

177-189

Publikationsforum

5158

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik; Social- och samhällspolitik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Nederländerna

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1163/9789004428096_012

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja