School Tracking and Mental Health
Publiceringsår
2019
Upphovspersoner
Böckerman, Petri; Haapanen, Mika; Jepsen, Christopher; Roulet, Alexandra
Abstrakt
We examine the effects of a comprehensive school reform on mental health. The reform postponed the tracking of students into vocational and academic schools from age 11 to age 16. The reform was implemented gradually across Finnish municipalities between 1972 and 1977. We use difference-in-differences variation and administrative data. Our results show that there is no discernible effect on mental health related hospitalizations on average even though the effect is precisely estimated. Heterogeneity analysis shows that, after the reform, females from highly-educated families were more likely to be hospitalized for depression.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Separat verk
Målgrupp
Facklig
UKM:s publikationstyp
D4 Publicerad utvecklings- eller forskningsrapport eller -utredning
Publikationskanalens uppgifter
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Nationalekonomi; Pedagogik; Folkhälsovetenskap, miljö och arbetshälsa
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Tyskland
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja