Transformative Teaching and Learning Through Engaged Practice : Lecturers’ and Students’ Experiences in a University and Underserved Community Partnership in Ireland
Publiceringsår
2019
Upphovspersoner
Quillinan, Bernie; MacPhail, Ann; Dempsey, Ciara; McEvoy, Eileen
Organisationer och upphovspersoner
Jyväskylä universitet
McEvoy Eileen
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Förläggare
Volym
17
Nummer
3
Sidor
228-250
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenta staterna (USA)
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1177/1541344618809681
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja