Cracking the Code : The Impact of Orthographic Transparency and Morphological-Syllabic Complexity on Reading and Developmental Dyslexia
Publiceringsår
2019
Upphovspersoner
Borleffs, Elisabeth; Maassen, Ben A.M.; Lyytinen, Heikki; Zwarts, Frans
Organisationer och upphovspersoner
Jyväskylä universitet
Lyytinen Heikki
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En översiktsartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A2 Översiktsartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Förläggare
Volym
9
Artikelnummer
2534
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Psykologi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Schweiz
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.3389/fpsyg.2018.02534
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja