undefined

Self-regulatory efficacy and sources of efficacy in elementary school pupils : Self-regulatory experiences in a population sample and pupils with attention and executive function difficulties

Publiceringsår

2019

Upphovspersoner

Paananen, Mika; Aro, Tuija; Viholainen, Helena; Koponen, Tuire; Tolvanen, Asko; Westerholm, Jari; Aro, Mikko

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Tolvanen Asko Orcid -palvelun logo

Viholainen Helena Orcid -palvelun logo

Paananen Mika Orcid -palvelun logo

Aro Mikko Orcid -palvelun logo

Aro Tuija Orcid -palvelun logo

Koponen Tuire Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Förläggare

Elsevier Ltd

Volym

70

Sidor

53-61

Publikationsforum

62541

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/j.lindif.2019.01.003

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja