undefined

tna : An R Package for Transition Network Analysis

Publiceringsår

2025

Upphovspersoner

Tikka, Santtu; López-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohammed

Abstrakt

Understanding the dynamics of transitions plays a central role in educational research, informing studies of learning processes, motivation shifts, and social interactions. Transition network analysis (TNA) is a unified framework of probabilistic modeling and network analysis for capturing the temporal and relational aspects of transitions between events or states of interest. We introduce the R package tna that implements procedures for estimating the TNA models, building the transition networks, identifying patterns and communities, computing centrality measures, and visualizing the networks. The package also implements several functions for statistical procedures that can be used to assess differences between groups, stability of centrality measures and importance of specific transitions.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Östra Finlands universitet

Abdelgalil Mohamed Mohamed Sacr Orcid -palvelun logo

López Pernas Sonsoles Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Inte kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

B1 Inlägg i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

[First published online June 5, 2025]

Sidor

1-3

Publikationsforum

51522

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Licens för förläggarens version

CC BY

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Statistik; Data- och informationsvetenskap

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1177/01466216251348840

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja