undefined

Promoting Youth Life Satisfaction Through a Brief Online Intervention : Individual Differences in Initial Well-Being and Intervention Response

Publiceringsår

2024

Upphovspersoner

Lappalainen, Anna-Lotta; Keinonen, Katariina; Lappalainen, Päivi; Lappalainen, Raimo; Kaipainen, Kirsikka; Puolakanaho, Anne; Kiuru, Noona;

Abstrakt

This study examined individual differences among adolescents (N = 154) in their initial well-being and in their response to a brief online Acceptance and Commitment Therapy intervention targeted at promoting life satisfaction. Cluster analysis identified three distinct subgroups of adolescents based on their life satisfaction, depressive symptoms and psychological flexibility at baseline: 1) Low well-being (16%), 2) Medium well-being (49%), and 3) High well-being (35%). Life satisfaction improved most during the intervention in the low initial well-being subgroup of adolescents. Between group effect sizes were large between Low and Medium (d = 0.85), and Low and High (d = 0.91) well-being groups.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Tammerfors universitet

Kaipainen Kirsikka Orcid -palvelun logo

Jyväskylä universitet

Lappalainen Anna-Lotta

Puolakanaho Anne-Mari

Keinonen Katariina Orcid -palvelun logo

Kaipainen Kirsikka Orcid -palvelun logo

Kiuru Noona Orcid -palvelun logo

Lappalainen Päivi Orcid -palvelun logo

Lappalainen Raimo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Förläggare

Taylor & Francis

Volym

Early online

Publikationsforum

53360

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Data- och informationsvetenskap; Psykologi

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1080/07317107.2024.2437637

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja