Learning to Co-Teach : A Systematic Review
Publiceringsår
2024
Upphovspersoner
Rytivaara, Anna; Ahtiainen, Raisa; Palmu, Iines; Pesonen, Henri; Malinen, Olli-Pekka Sakari
Abstrakt
Research on how teachers learn to co-teach is scarce. In this systematic review, the PRISMA method was used to examine the relationship between teacher learning and co-teaching in professional development programmes. Inclusion criteria was used to identify 567 articles on K–12 co-teaching, published in 2009–2018. A detailed analysis of nine articles revealed that the linkage between co-teaching and teacher learning remained narrow. Various programmes showed that the existing understanding of co-teaching or teacher learning was not used efficiently. Considerable variation in the programmes regarding the concepts, methods, and practices highlight the importance of conducting future research.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En översiktsartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A2 Översiktsartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal/Serie
Moderpublikationens namn
Volym
14
Nummer
1
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Publiceringsavgift för öppen tillgång €
1348
Betalningsår för den öppen tillgång publiceringsavgiften
2024
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Schweiz
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.3390/educsci14010113
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja