undefined

Learning to Co-Teach : A Systematic Review

Publiceringsår

2024

Upphovspersoner

Rytivaara, Anna; Ahtiainen, Raisa; Palmu, Iines; Pesonen, Henri; Malinen, Olli-Pekka Sakari

Abstrakt

Research on how teachers learn to co-teach is scarce. In this systematic review, the PRISMA method was used to examine the relationship between teacher learning and co-teaching in professional development programmes. Inclusion criteria was used to identify 567 articles on K–12 co-teaching, published in 2009–2018. A detailed analysis of nine articles revealed that the linkage between co-teaching and teacher learning remained narrow. Various programmes showed that the existing understanding of co-teaching or teacher learning was not used efficiently. Considerable variation in the programmes regarding the concepts, methods, and practices highlight the importance of conducting future research.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Malinen Olli-Pekka Sakari

Ahtiainen Raisa

Jyväskylä universitet

Rytivaara Anna Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En översiktsartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A2 Översiktsartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Education Sciences

Volym

14

Nummer

1

Publikationsforum

75103

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Publiceringsavgift för öppen tillgång €

1348

Betalningsår för den öppen tillgång publiceringsavgiften

2024

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Schweiz

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.3390/educsci14010113

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja