Interprofessional Collaboration in Early Childhood Education and Care
Publiceringsår
2023
Upphovspersoner
Ališauskienė, Stefanija ; Kairienė, Daiva ; Bahdanovich Hanssen, Natallia ; Kangas, Jonna; Harju-Luukkainen, Heidi
Abstrakt
In this chapter, we lay the foundation for all the chapters presented in this book, here with the help of a conceptual framework for interprofessional collaboration. Using this model, we introduce the central concepts connected to interprofessional collaboration. This will become a thematic connection throughout the entire volume. Therefore, this chapter works as a frame for the entire book. Like every model, the one that we present has its limitations. Therefore, it is important to note that this chapter is not intended to be comprehensive regarding literature and theory. Rather, the aim is to examine the concept of interprofessional collaboration in Early Childhood Education and Care (ECEC) from multiple viewpoints and demonstrate the diversity of the concept.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Helsingfors universitet
Kangas Jonna
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A3 Del av bok eller annat samlingsverkPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Moderpublikationens redaktörer
Alisauskiene, Stefanija ; Bahdanovich Hanssen, Natallia ; Kairienė, Daiva
Förläggare
Sidor
15-27
ISSN
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
3
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Schweiz
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1007/978-3-031-34023-9_2
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja