Effects of Parasocial Experiences With Spokespersons on Consumer Behavior
Publiceringsår
2023
Upphovspersoner
Munnukka, Juha; Reinikainen, Hanna Maria
Abstrakt
This chapter discusses the utility of examining parasocial experiences (PSEs) in marketing, communication, and advertising research, specifically in the context of brand and product endorsements. The role of PSEs in various theories of persuasion in consumer research is applied to two domains: traditional celebrity endorsements on legacy media and social media and endorsements made by social media influencers, such as YouTubers and Instagram celebrities. Further, the chapter explicates the differences between these two types of media figures in the context of brand and product endorsements and discusses the unique importance of PSEs in driving their effects. Finally, a review of research and theoretical models highlights the importance of PSEs in the underlying effects of endorsers.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Helsingfors universitet
Reinikainen Hanna Maria
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A3 Del av bok eller annat samlingsverkPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Förläggare
Sidor
354-372
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
3
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Psykologi; Medie- och kommunikationsvetenskap
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenta staterna (USA)
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1093/oxfordhb/9780197650677.013.16
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja