undefined

Effects of Parasocial Experiences With Spokespersons on Consumer Behavior

Publiceringsår

2023

Upphovspersoner

Munnukka, Juha; Reinikainen, Hanna Maria

Abstrakt

This chapter discusses the utility of examining parasocial experiences (PSEs) in marketing, communication, and advertising research, specifically in the context of brand and product endorsements. The role of PSEs in various theories of persuasion in consumer research is applied to two domains: traditional celebrity endorsements on legacy media and social media and endorsements made by social media influencers, such as YouTubers and Instagram celebrities. Further, the chapter explicates the differences between these two types of media figures in the context of brand and product endorsements and discusses the unique importance of PSEs in driving their effects. Finally, a review of research and theoretical models highlights the importance of PSEs in the underlying effects of endorsers.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Reinikainen Hanna Orcid -palvelun logo

Munnukka Juha Orcid -palvelun logo

Helsingfors universitet

Reinikainen Hanna Maria

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Sidor

354-372

Publikationsforum

5774

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Medie- och kommunikationsvetenskap

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1093/oxfordhb/9780197650677.013.16

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja