Developing and implementing fair and rewarding tenure tracks : organisational and professional aspects
Publiceringsår
2024
Upphovspersoner
Siekkinen, Taru; Pekkola, Elias; Pietilä, Maria; Mikkonen, Marjukka
Abstrakt
Careers can be described as organisational structures and processes as well as individual career paths impacted by societal development. University organisations have their own goals and motivations in developing their academic career structures, which are impacted by societal expectations. Therefore, academic professionals must navigate those structures and negotiate between their autonomous position at universities and university management who steers and controls their work. In this chapter, the perspectives of the university organisation and the academic profession are addressed in developing tenure tracks at universities. After setting the stage for this complex research theme, the content of this book will be described at the end of this chapter.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Östra Finlands universitet
Pietilä Maria Susanna
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Inte kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
B2 Del av bok eller annat samlingsverkPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Tenure Tracks in European Universities : Managing Careers in Academia
Förläggare
Sidor
1-18
ISBN
Publikationsforum
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Licens för förläggarens version
CC BY NC ND
Parallellsparad
Ja
Parallellagringens licens
CC BY NC ND
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Företagsekonomi; Pedagogik; Statsvetenskap
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.4337/9781035302451.00007
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja