Social and Healthcare Educators’ Competence in Well-Being at Work : A Cross-Sectional Study
Publiceringsår
2024
Upphovspersoner
Mikkonen, Kristina; Pirttisalo, Johanna; Pramila-Savukoski, Sari; Immonen, Kati; Koskenranta, Miro; Tuomikoski, Anna-Maria; Männistö, Merja; Sjögren, Tuulikki; Koivula, Meeri; Koskimäki, Minna; Kuivila, Heli-Maria
Abstrakt
The study’s purpose was to describe the competence in well-being at work of social and health care educators and the factors influencing it. Cross-sectional study. Data were collected using a questionnaire from social and health care educators (n=243) working at ten randomly selected educational organizations. K-means clustering was used to identify three distinct educator profiles. Educators belonging to profiles 1 and 2 exhibited low competence in managing work well-being. All profiles exhibited intermediate competence in promoting work well-being. Competence in appreciating the work of educators was either intermediate or high in all three profiles. Managers working in educational organizations need to ensure and support educators’ well-being
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Förläggare
Nummer
2
Sidor
299-314
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Licens för förläggarens version
Annan licens
Parallellsparad
Ja
Parallellagringens licens
Muu lisenssi
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Vårdvetenskap; Pedagogik; Folkhälsovetenskap, miljö och arbetshälsa
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Turkiet
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.46328/ijres.3352
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja