How do teachers exercise relational agency for supporting migrant students within social networks in schools from Scotland, Finland, and Sweden?
Publiceringsår
2024
Upphovspersoner
Pantić, Nataša; Sarazin, Marc; Coppe, Thibault; Oral, Didem; Manninen, Eveliina; Silvennoinen, Kaisa; Lund, Anna; Hökkä, Päivi; Vähäsantanen, Katja; Li, Shupin
Abstrakt
This study examines how teachers exercise relational agency - working flexibly with other actors in their social networks to support migrant students. Teachers and other staff members from 7 schools in Scotland, Finland and Sweden participated in social network surveys (n = 1116), online logs (n = 275) and interviews (n = 82). A mixed-method social network analysis shows how networks facilitate relational agency as teachers reach out to others to mobilise resources and tacit knowledge within their school communities. The findings point to the critical role of professional collaboration and suggest that social networks shape how teachers work with specialists to support migrant students.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Åbo universitet
Li Shupin
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Förläggare
Volym
139
Artikelnummer
104442
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
3
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Delvis öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Parallellagringens licens
CC BY
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1016/j.tate.2023.104442
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja