undefined

Automatic Speaking Assessment of Spontaneous L2 Finnish and Swedish

Publiceringsår

2023

Upphovspersoner

Al-Ghezi, Ragheb; Voskoboinik, Ekaterina; Getman, Yaroslav; Von Zansen, Anna; Kallio, Heini; Kurimo, Mikko; Huhta, Ari; Hildén, Raili

Abstrakt

The development of automated systems for evaluating spontaneous speech is desirable for L2 learning, as it can be used as a facilitating tool for self-regulated learning, language proficiency assessment, and teacher training programs. However, languages with fewer learners face challenges due to the scarcity of training data. Recent advancements in machine learning have made it possible to develop systems with a limited amount of target domain data. To this end, we propose automatic speaking assessment systems for spontaneous L2 speech in Finnish and Finland Swedish, comprising six machine learning models each, and report their performance in terms of statistical evaluation criteria.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

von Zansen Anna

Hilden Raili

Aalto-universitetet

Von Zansen Anna

Voskoboinik Ekaterina

Kurimo Mikko Orcid -palvelun logo

Al-Ghezi Ragheb

Getman Yaroslav Orcid -palvelun logo

Jyväskylä universitet

Huhta Ari Orcid -palvelun logo

Kallio Heini

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Language Assessment Quarterly

Volym

20

Nummer

4-5

Sidor

421-444

Publikationsforum

62446

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Licens för förläggarens version

CC BY

Parallellsparad

Ja

Parallellagringens licens

CC BY

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Data- och informationsvetenskap; El-, automations- och telekommunikationsteknik, elektronik; Pedagogik; Språkvetenskaper

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1080/15434303.2023.2292265

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja