undefined

Aikuisten kielenoppijoiden vuorovaikutuskompetenssin kehittyminen luokkahuoneen ulkopuolisissa oppimisympäristöissä

Publiceringsår

2023

Upphovspersoner

Lilja, Niina; Eilola, Laura; Jokipohja, Anna-Kaisa; Piirainen-Marsh, Arja

Abstrakt

There are more newcomers to Finland than ever before. One of the biggest challenges for language education is to develop pedagogical methods that facilitate adult learners’ access to social encounters in Finnish and help them develop techniques for supporting their own language learning. This article brings together research that has investigated adult second language learners’ language use and development in different everyday encounters. We approach language learning as social action that is manifested at the microlevel in details of interaction. The research we discuss highlights the multimodality of language and interaction and sheds light on the situated, social, and distributed nature of cognition.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Piirainen-Marsh Arja Orcid -palvelun logo

Tammerfors universitet

Jokipohja Anna-Kaisa Orcid -palvelun logo

Eilola Laura Orcid -palvelun logo

Lilja Niina Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Journal/Serie

AFinLA-teema

Moderpublikationens namn

Kielikoulutus mukana muutoksessa

Sidor

104–123

Publikationsforum

90743

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Licens för förläggarens version

Annan licens

Parallellsparad

Ja

Parallellagringens licens

Muu lisenssi

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik; Språkvetenskaper

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Förlagets internationalitet

Inhemsk

Språk

finska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.30660/afinla.126061

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja